الصفحات

02 يناير 2013

إذن حرة أنا، حرة متألقة من أشيائهم التافهة

Bal Gandharva - Benares and Indore - centres of fashion

صرخت الفيدا عالياً وصاح البوراناس: لا خير سيأتي إلى امرأة

This tribe called “Women of Color” is not an ethnicity. It is one of the inventions of solidarity, an alliance, a political necessity that is not the given name of every female with dark skin and a colonized tongue, but rather a choice about how to resist and with whom

  Aurora Levins Morales, My Name is This Story from Telling to Live Latina Feminist Testimonios

تميز مشاعر الدونية بشكل عام موقف الإنسان المقهور من الوجود. فهو يعيش حالة عجز إزاء قوى الطبيعة، وإزاء قوة السلطة على مختلف أشكالها. سرعان ما يتخلى عن المجابهة منسحبا أو مستسلما أو متجنبا، إما طلبا للسلامة وخوفا من سوء العاقبة، أو يأسا من إمكانية الظفر والتصدي.فقدان الثقة هذا يعمم منه على كل الآخرين أمثاله. فبفقد الثقة في الجماهير. مما يلقي به في الاتكالية على منقذ منتظر بشكل سحري. صورة هذا المنقذ هي على العكس تماما من صورته عن ذاته. ومن البديهي أن ذلك الموقف يهيئ هذه الجماهير إلى التعلق بالزعيم الفرد، تعلقا يغري بالتسلط والديكتاتورية، تحت شعار إنقاذ الوطن”
 التخلف الاجتماعي: مدخل إلى سيكولوجية الإنسان المقهور

In pictures: Itinerary, first 'travel best-seller' on India

by bbc here

There is no difference between white and black
All are equal
Remains the world of pure hearts
  
لافرق بين الابيض والاسود
الناس جميعهم سواء
يبقى العالم لانقياء القلوب





Scanned Extracts from Wanted Cultured Ladies Only!: Female Stardom and Cinema in India, 1930s-1950s (Neepa Majumdar) and All Consuming Nationalism: The Indian Modern Girl in the 1920s and 1930s Priti Ramamurthy

Largely of Sulochana in Indira, MA 1934 LOOK HERE
 

Browse greatest posters of Indian films

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

جحا يحكم المدينة