28 أكتوبر 2012

تنشئـــة الأمـــة

الظلم لا يبيد ..ما الحل؟
The Indian Political Tradition - mother of all battles concerning social reforms

المدخل الى الهند ماقبل غاندي وبعده للوصول الى الفكرة الاساسية لهذا التقرير الهام
Gandhi Centre Stage - Perry Anderson
You are invited to read this free essay from the London Review of Books. Subscribe now to access every article from every fortnightly issue of the London Review of Books, including the entire LRB archive of over 12,500 essays and reviews

बुद्धं शरणम गच्छामि ! धम्मं शरणम गच्छामि ! संघम शरणम गच्छामि
जय भीम ! जय बुद्ध ! जय भारत
Liberty, Equality and Fraternity
Educate, Agitate and Organize

Makers of Modern Indiais a rich and comprehensive repository of India's political traditions.Ramachandra Guha, author
PROFILE  RAMACHNDRA  HERE


Read the book in multiple ways here PDF or TXT

The poet Wallace Stegner once remarked that “the tracing of ideas is a guessing game

Jawaharlal Nehru
 Communal organizations are the clearest examples of extreme narrowness of outlook, strutting about in the guise of nationalism. In the name of unity, they separate and destroy."

B.R.Ambedkar
"  Caste does not result in economic efficiency. Caste cannot and has not improved the race. Caste has however done one thing. It has completely disorganized and demoralized the Hindus."
"  Bhakti in religion may be a road to the salvation of the soul. But in politics, Bhakti or hero-worship is a sure road to degradation and to eventual dictatorship."

E.V.Ramaswamy
"  The skulduggery that the priestly class or Brahmins indulge in in the name of religion to weaken our unity and expropriate our hard-earned wealth and ruin our society and country and make us into people without self-respect and living corpses, is nothing less than the damage done to us in the name of politics by politicians and so-called nationalists

Official website of the writer HERE

Modern India is the world's largest democracy, a sprawling, polyglot nation containing one-sixth of all humankind. The existence of such a complex and distinctive democratic regime qualifies as one of the world's bona fide political miracles. Furthermore, India's leading political thinkers have often served as its most influential political actors—think of Gandhi, whose collected works run to more than ninety volumes, or Ambedkar, or Nehru, who recorded their most eloquent theoretical reflections at the same time as they strove to set the delicate machinery of Indian democracy on a coherent and just path.

مقدمة واسعة النطاق، الرسومات السيرة الذاتية لكل شخصية، وأدلة لمزيد من القراءة جعل هذا العمل تشكل مصدرا غنيا للأي شخص مهتم في الهند والطرق العقول السياسية الرائدة جهدنا مع المشاكل التي قد تأتي على نحو متزايد لتعريف العالم الحديث

للاطلاع على الكتاب
read the book HERE
To see the interview Author HERE

هنا تم شرح الفكرة  التي يريد من خلالها الكاتب ايصالها لحل المشاكل الطائفية أو العرقية ونهضة الامة ويختصرها  باسشتارة أفضل الساسة والمفكرين والأدباء  للنهوض بالأمه تستطتيع الاطلاع  هنــا

The dynasts Indira and Rajiv, with Rao in the background

سنختار من ضمن الكتاب  والتقرير اعلاه  رسائل وخطب أمبيدكار  ... ومكافحته للعنصرية – تحت عنوان المنبوذين
read Ambedkar's speeches

The Hindu Civilisation … is a diabolical contrivance to suppress and enslave humanity. Its proper name would be infamy. What else can be said of a civilisation which has produced a mass of people … who are treated as an entity beyond human intercourse and whose mere touch is enough to cause pollution

 المناضل الحقوقي البارز
Bhimrao Ambedkar 1891–1956
Founding Father, modern India
MA 1915, PhD 1927
LLD 1952 hon

Dr B R Ambedkar, freedom fighter and eminent jurist in Bombay on June 14, 1939


Ambedkar and Religion

والنظام الطبقي المتحجر في الهند - تهدف الحركة الاجتماعية برئاسة الدكتور أمبيدكار في إبادة الطائفة وإعادة بناء المجتمع الهندي على أساس المساواة بين البشر

أمبيدكار هو مثال للآخرين. كان قد ثبت كيف الرجال الذين ولدوا في محيط متواضع يمكن أن ترتفع في الحياة، من خلال العمل الجاد الإخلاص، والصمود. نادرا جدا نحصل على مثل هؤلاء الأفراد من نوعية فريدة من نوعها في التاريخ

مقتطفات من الرسائل والخطابات الموجهة للامة

Excerpts from letters and speeches directed to the nation

HERE  AND HERE AND HERE


 

حياة التناقضات :إلى متى نستمر في إنكار المساواة في حياتنا الاجتماعية والاقتصادية؟

Ambedkar's Speech, November 25, 1949

المبدأ العنييف

" to lay their liberties at the feet of even a great man, or to trust him with powers which enable him to subvert their institutions. "

 

خطورة عدم  المساواة الاجتماعية والاقتصادية، واستخدام أساليب غير دستورية.

  

لعدم المساواة الاجتماعية والاقتصادية، واستخدام أساليب غير دستورية، في السياسة سنقوم الاعتراف بمبدأ رجل واحد صوت واحد وصوت واحد قيمة واحدة. في حياتنا الاجتماعية والاقتصادية، ونحن، بسبب بنيتنا الاجتماعية والاقتصادية، لا تزال تنكر مبدأ رجل واحد قيمة واحدة

 

إذا أردنا للحفاظ على الديمقراطية ليس فقط في الشكل، ولكن أيضا في الواقع، يجب أن ما نقوم به؟ أول شيء في رأيي يجب علينا القيام به هو التمسك طرق الدستورية لتحقيق أهدافنا الاجتماعية والاقتصادية. فهذا يعني أننا يجب أن تتخلى عن الأساليب الدموية من الثورة. فهذا يعني أننا يجب أن نتخلى عن طريقة العصيان المدني، وعدم التعاون ساتياغراها. عندما لم يكن هناك مجال لترك الطرق الدستورية لتحقيق الأهداف الاقتصادية والاجتماعية، كان هناك قدر كبير من مبرر لأساليب غير دستورية. ولكن أين الطرق الدستورية مفتوحة، يمكن أن يكون هناك أي مبرر لهذه الأساليب غير دستوري. هذه الأساليب ليست سوى قواعد اللغة من الفوضى وعاجلا ليتم التخلي عنها، كان ذلك أفضل بالنسبة لنا.

 

وعدم الاكتفاء مع الديمقراطية السياسية فقط. يجب علينا أن نجعل ديمقراطيتنا ديمقراطية سياسية اجتماعية أيضا. يمكن للديمقراطية السياسية لن يدوم ما لم يكن هناك تكمن في قاعدة كانت الديمقراطية الاجتماعية. ماذا يعني الديمقراطية الاجتماعية؟ فهذا يعني وسيلة للحياة التي تعترف الحرية والمساواة والأخوة ومبادئ الحياة. هذه مبادئ المساواة والحرية والأخوة ليست في أن يعامل كبنود منفصلة في الثالوث. أنها تشكل اتحاد الثالوث، بمعنى أن على الطلاق واحد من الآخر هو هزيمة الغرض الحقيقي للديمقراطية. الحرية لا يمكن أن يكون بعيدا من المساواة، لا يمكن المساواة لا يمكن فصلها عن الحرية. كما لا يمكن أن يكون بعيدا الحرية والمساواة من الأخوة. دون مساواة، فإن الحرية تنتج سيادة القلة على الكثرة. والمساواة دون الحرية قتل المبادرة الفردية  الديمقراطية الاجتماعية - العدالة الاجتماعية والسياسية والاقتصادية - مناقشة تعديل القانون في البرلمان الهندي - رابط الرسالة اسفل

 

DR. AMBEDKAR: THE PRINCIPAL ARCHITECT OF THE CONSTITUTION OF INDIA

 

Clause wise Discussion on the Draft Constitution

 

PART III

 

November 17, 1949 to November 26, 1949

 

SECTION EIGHT

 

THIRD READING OF THE DRAFT CONSTITUTION

 

الديمقراطية الاجتماعية - العدالة الاجتماعية والسياسية والاقتصادية - مناقشة تعديل القانون في البرلمان الهندي - رابط الرسالة من أرشيف البرلمان الهندي

 

GOVERNMENT OF INDIA ACT (AMENDMENT) BILL


Flag-bearers Nehru and members of the first Cabinet

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

جحا يحكم المدينة